Logopedia

SPOSOBY I METODY TERAPII

Prowadząc zajęcia z dziećmi mam świadomość tego, że terapia dla nich powinna mieć charakter zabawy. Wizyta w gabinecie nie może kojarzyć się ze strachem i stresem. Terapia tylko wtedy będzie miała szanse powodzenia, kiedy dziecko z przyjemnością uczestniczy w zajęciach, a zadaniem logopedy jest przeprowadzić zajęcia w taki sposób aby dla pacjenta było to pozytywne doświadczenie.

W swoim gabinecie oprócz podstawowych i niezbędny narzędzi, metod i technik do pracy posiadam najnowszą wersję programu komputerowego wydawnictwa eduSensus Logopedia. W zależności od indywidualnych potrzeb pacjentów przygotowuję także własne materiały na zajęcia, a także zapewniam swoim Pacjentom wszystkie potrzebne materiały do ćwiczeń w domu.

W przypadku, kiedy zostanie zauważony jakikolwiek problem dotyczący mowy Państwa dziecka, oferuję swoją pomoc, profesjonalne i nowoczesne metody pracy oraz pełne zaangażowanie.

MOJA OFERTA

Oferuję Państwu opiekę logopedyczną, obejmującą wszelkie działanie profilaktyczne, diagnostyczne oraz terapeutyczne, zmierzające do zapobiegania, ograniczania oraz usuwania wad wymowy.

Zanim przystąpimy do zajęć, należy przeprowadzić szczegółową i wnikliwą diagnozę, która obejmie: spotkanie z dzieckiem oraz jego rodzicami, analizę przeprowadzonych już badań, diagnoz. Na podstawie diagnozy przygotuję dla Państwa dziecka indywidualny program terapii logopedycznej, który może obejmować:

Ćwiczenia artykulacyjne- czyli gimnastyka buzi i języka;) ;

Ćwiczenia oddechowe- dmuchanie, chuchanie, przedmuchiwanie i inne ciekawe zabawy, służące wydłużeniu fazy wydechowej, zwiększeniu pojemności płuc;

Ćwiczenia fonacyjne- kiedy opanujemy umiejętność właściwego oddychania -będziemy uczyć się mowy na wydechu oraz właściwej emisji głosu, płynności mówienia. Można zabrać się zatem za ćwiczenia fonacyjne!

Ćwiczenia logorytmiczne- czyli rytmiczna zabawa słowno-muzyczna. Dzięki tym ćwiczeniom usprawniamy płynność ruchów całego ciała- w tym także narządów artykulacyjnych;

Ćwiczenia słuchowe- kształtują bardzo ważne umiejętności rozpoznawania i różnicowania dźwięków. Szczególnie istotne u dzieci niedosłyszących;

Ćwiczenia leksykalne- czyli poszerzanie słownika czynnego i biernego dziecka. Szczególnie istotne u dzieci niedosłyszących oraz z opóźnionym rozwojem mowy.

 

Cena zajęć 60 min – 40 zł